بولت ژورنال چیست؟

بولت ژورنال (Bullet Journal) یک روش محبوب برنامه ریزیه، که توسط رایدر کرول (Ryder Carroll) توی سال 2013 ایجاد شده؛ اون این روش رو بر اساس آزمون و خطا و به عنوان راهی برای سازماندهی و برنامه ریزی و هدف گذاری طراحی کرد. در واقع اگر می خواید توی زندگیتون یه تغییر مثبت و خوب ایجاد کنید، پیشنهاد میکنم حتما از این روش استفاده کنید چون هم خیلی ساده است و هم خیلی جذابه! و هر کسی میتونه هر جنبه ای از زندگیش رو، هر طوری که دوست داره برنامه ریزی و سازماندهی کنه و همینطور با توجه به سلیقه و نیازش اونو تغییر بده و برای این کار تنها چیزی که نیازه فقط یه دفتر و خودکاره.

 

بولت ژورنال؛ تجربه‌ی رایدر کارول

با جستجوی کلمه “بولت‌ژورنال” بین صفحات رنگارنگ از دفترهای برنامه ریزی، حتما به رایدر کارول و سایت بولت ژورنال خواهید رسید. بولت‌ژورنال در سال ۲۰۱۳ توسط  رایدر کارول به شکل یک مِتُد برنامه ریزی ارائه شد. کارول که به اختلال عدم تمرکز و بیش فعالی مبتلا بود به کمک دفتر برنامه ریزی اختصاصی خودش توانسته بود مدیریت بهتری روی زمان،  برنامه ها و اهدافش داشته باشد. کارول آنچه که در صفحات دفتر شخصی اش با ذهن خلاق  و به صورت تجربی  به وجود آورده بود را در قالب یک سیستم برنامه‌ریزی معرفی کرد.

رایدر کارول، بولتژورنال رو فصل مشترک یک “سیستم” تعریف میکنه که در کنار “آگاهی ذهنی” انسان قرار میگیره و به آدم کمک میکنه تا ایده ها، اهداف و افکارش رو در ساختاری هدفمند پیش ببره. آنچه که رایدرکارول به طور تجربی آموخت و در قالب یک سری اصول کاربردی آموزش داد مورد توجه مردم در سراسر جهان قرار گرفته. این استقبال، شبکه گسترده ای از کاربرانی که متد بولت ژورنال در ابعاد مختلف زندگی و کاریشون استفاده شده بود رو به هم ارتباط داد. کاربرانی که با ایده های خلاقانه، بولت ژورنال  رو در بخش های مختلف زندگی از سلامت و کار گرفته تا آموزش و حتی خلق عادت های جدید کاربردی کرده بودند و معجزه بولت ژورنال آرام آرام به عنوان یک پدیده جهانی شناخته شد که هم اکنون در بسیاری از کشور ها اموزش بولت ژورنال مورد توجه قرار گرفته است. (منبع: هولوسِن)

 

 

ویژگی های بولت ژورنال 

- مدیریت زمان و سازمان دادن به کار هایی که در طول روز انجام می دید.

- انعطاف پذیره و هرکس می تونه طبق سلیقه، نیاز و اهدافش درستش کنه.(برای مثال می تونید یرای درس خوندن برنامه ریزی کنید یا برای انجام کارهای مربوط به شغلتون و...)

- می تونید متناسب با خواسته ها و اهدافتون اون رو انجام بدید.

- ایده آل برای داشتن همه چیز در یک جا ؛ به راحتی می تونید یادداشت ها، لیست کار ها، طراحی ها، ایده ها و ... برنامه ریزی و سازماندهی کنید و همه رو توی یه جا داشته باشید.

- در صورت نیاز ، به راحتی و همه جا می تونید به تمام نوشته هاتون دسترسی پیدا کنید.

- پروسه ی برنامه ریزی لذت بخش و جذابه.

- جامع و کامله.

- هرچیزی که دوست دارید رو می تونید یادداشت کنید.

- ارزون و مقرون به صرفه اس و فقط به یک دفتر و خودکار نیاز داره.

 

تهیه و تنظیم : bistosevom land

 

انتشار و کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز است.